SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Karateklubben Yorokobi Liljeholmen Stockholm
Hos oss på Yorokobi tränar barn, ungdomar och vuxna tillsammans. Vi tränar i Liljeholmshallen Mejerivägen 4 & Västertorpshallen Personnevägen 90, alltså både i Liljeholmen och Hägersten i Stockholm.

Vi följer rekommendationer från Folkhälsomyndigheten och Svenska karateförbundet för att minska risken att covid-19 sprids. Stockholm stad öppnar åter idrottsanläggningarna för barn födda 2002 och senare. Yorokobi startar träning för denna åldersgrupp i våra lokaler den 1 februari. Äldre medlemmar får ännu bara träna digitalt. 
Nybörjarträning för barn och unga (födda 2002 och senare) börjar den 22 februari. Anmäl er via länken nedan. Man måste ha fått en bekräftelse att att man har plats i gruppen innan man kan dyka upp på träningen. Vi tar in färre nybörjare p.g.a. pandemin.


Vill du också träna med oss? Alla är välkomna!
Vi återkommer med besked om nybörjarintag inom kort.


Vuxenträningen utomhus pausas och träning hemma via Teams påbörjas
2020-11-18 16:39

Föreningens styrelse hade möte 16 november med anledning av regeringens förslag om att sänka antalet deltagare vid allmänna sammankomster till åtta personer. Beslutet planeras träda i kraft 24 november.


Av regeringens presskonferens framgick att Folkhälsomyndigheten återkommer de närmaste dagarna med allmänna råd om träning för barn födda 2005 och senare. Styrelsen avvaktar dessa innan beslut fattas om barnträningen. Träningen pågår som vanligt för denna grupp fram till nytt beslut.


Vuxenträningen (de födda 2004 och tidigare) som bedrivs utomhus pausas från och med vecka v 48, vilket också Svenska karateförbundet rekommenderar. 


Även lokalen som stått till förfogande för enskild träning för de högre graderade som siktar på gradering avbokas från och med vecka 48.


Från och med 24 november kommer klubben erbjuda träning via Teams till alla medlemmar som vill delta. Vi kommer börja med två träningar i veckan, tisdagar och torsdagar klockan 19-20. Länk till träningarna kommer skickas ut till era mejladresser.


För de som inte kan vänta till tisdag eller vill träna mer än två gånger i veckan erbjuder WIKF Norges chefsinstruktör Cato Bruarøy 7 dan, träningspass genom Facebook, sök på Karatehjemme eller följ länken https://www.facebook.com/groups/karatehjemme/    Där hittar ni närmare 40 halvtimmeslånga träningspass som alla kan hänga med i, oavsett färg på bältet

 

Må detta snart vara över!

Styrelsen (Pierre, Anette, Sara, Fredrik och Henrik)

Folkhälsomyndigheten: Träna gärna men gör det säkert
2020-03-26 16:32
Folkhälsomyndigheten har kommit med nya rekommendationer vad gäller fysiska aktiviteter. Ni kan se dem nedan. Vi är betydligt färre på träningarna och det har inte varit några problem att hålla bra avstånd till varandra. Alla moment med kroppskontakt eller närmare avstånd är borttagna. Det finns gott om annat vi kan träna på. Vi tittar på möjligheten till utomhusträning och återkommer i den frågan.

Fysisk aktivitet är bra för folkhälsan, idrott och träning ska därför fortsätta, anser Folkhälsomyndigheten.
Generella råd
  • Den som är sjuk, även med milda symtom, ska inte delta i aktiviteter alls, utan stanna hemma till och med två dagar efter tillfrisknande. Insjuknar man under idrottsaktivitet ska man gå hem direkt.
  • Personer över 70 år bör undvika offentliga miljöer och minska sociala kontakter och ska därför inte delta i gruppaktiviteter inomhus.
  • Minska moment med närkontakt, gör andra övningar istället.
  • Uppmana till att om möjligt byta om hemma före och efter aktiviteter.
  • Dela inte vattenflaskor, munskydd och liknande som kan överföra saliv.
  • Se till att det finns möjlighet att torka av utrustning som används av flera, exempelvis gymutrustning, efter varje persons användning.
  • Se till att det finns möjlighet till handtvätt eller handsprit och uppmana till god handhygien.
  • Undvik trängsel t.ex. vid insläpp av publik på läktare och vid försäljning.
  • Begränsa om möjligt antalet deltagare i aktiviteterna. 
  • Se till att det finns tydlig skyltning av råden om att stanna hemma vid sjukdom och att ha god handhygien.
  • Städa oftare toaletter och ytor som många tar i.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/information-till-idrotts--och-traningsanlaggningar/