Vi använder Cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt.
Karateklubben Yorokobi Liljeholmen Stockholm
Hos oss på Yorokobi tränar barn, ungdomar och vuxna tillsammans. Vi tränar i Liljeholmshallen Mejerivägen 4 & Västertorpshallen Personnevägen 90, alltså både i Liljeholmen och Hägersten i Stockholm.


Vill du också träna med oss? Alla är välkomna!
Nästa nybörjargrupp startar 11 januari 2020 och det går bra att anmäla sig till den gruppen nu.
Anmäl dig här för nybörjarträning

Påsklov med begränsad träning
2020-04-02 14:39
Vecka 15 är det påsklov i Stockholm. Vi tränar som vanligt denna vecka (v 14) till och med söndag, förutom att ungdomsgruppens träning på lördag 5 april är inställd.
Vecka 15 har vi träning på tisdag och torsdag klockan 19-20.30 för alla från gult bälte och uppåt som klarar att hänga med på vuxen-/ungdomspass. Övrig träning är inställd.
Vi börjar träna som vanligt igen från och med tisdag 14 april. All träning sker självklart utan kroppskontakt och med säkerhetsavstånd till varandra.
Vi tittar på möjligheten att komplettera inneträningen med ett par utomhuspass per vecka efter påsk.
Folkhälsomyndigheten: Träna gärna men gör det säkert
2020-03-26 16:32
Folkhälsomyndigheten har kommit med nya rekommendationer vad gäller fysiska aktiviteter. Ni kan se dem nedan. Vi är betydligt färre på träningarna och det har inte varit några problem att hålla bra avstånd till varandra. Alla moment med kroppskontakt eller närmare avstånd är borttagna. Det finns gott om annat vi kan träna på. Vi tittar på möjligheten till utomhusträning och återkommer i den frågan.

Fysisk aktivitet är bra för folkhälsan, idrott och träning ska därför fortsätta, anser Folkhälsomyndigheten.
Generella råd
  • Den som är sjuk, även med milda symtom, ska inte delta i aktiviteter alls, utan stanna hemma till och med två dagar efter tillfrisknande. Insjuknar man under idrottsaktivitet ska man gå hem direkt.
  • Personer över 70 år bör undvika offentliga miljöer och minska sociala kontakter och ska därför inte delta i gruppaktiviteter inomhus.
  • Minska moment med närkontakt, gör andra övningar istället.
  • Uppmana till att om möjligt byta om hemma före och efter aktiviteter.
  • Dela inte vattenflaskor, munskydd och liknande som kan överföra saliv.
  • Se till att det finns möjlighet att torka av utrustning som används av flera, exempelvis gymutrustning, efter varje persons användning.
  • Se till att det finns möjlighet till handtvätt eller handsprit och uppmana till god handhygien.
  • Undvik trängsel t.ex. vid insläpp av publik på läktare och vid försäljning.
  • Begränsa om möjligt antalet deltagare i aktiviteterna. 
  • Se till att det finns tydlig skyltning av råden om att stanna hemma vid sjukdom och att ha god handhygien.
  • Städa oftare toaletter och ytor som många tar i.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/information-till-idrotts--och-traningsanlaggningar/